Hacemos Scooby Doos y sopa de arándanos

 

I eftermiddags var jag ute hos Skues scouterna i Sants igen :) Efter en stund av utvärdering av terminen, läger och nya önskemål inför nästa satte vi oss för att tillverka "Scooby Doos", ett slags makraméliknande hantverk vanligtvis gjort av plastband men idag av tygremsor. Varför de fått namnet efter den kända filmhunden var det ingen som visste, men att det var så de hette var ingen tvekan om, det kom t.o.m. förbi ett gäng äldre damer som sa: "åh, gör ni Scooby Doos?" :P Intressant...
De skulle tillverka dessa för att sälja och få ihop pengar till läger. Vi hade en trevlig stund när vi satt och pillade med dem, pratade, skämtade och skrattade :)

När jag kom hem åt jag middag och skulle egentligen ut med Johanna, Sofie, Victor & co, men kände mig inte pepp så jag stannade hemma och fick den utmärkta idén att laga ihop en dos av den där blåbärssoppan jag köpte på PapaSven. Himmelskt gott var det! :D

Nu skall jag sova. Imorn bitti skall vi ut till Camp Nou på jakt efter biljetter till morgondagens match mot Espanyol, håll tummarna! ;)

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0