Raval, Falafel, Happy Miércoles & pris


Det finns fler vego-folk här i Barca, heja! :)
Lyktstolpe vid Urquinaona.



I förmiddags träffades jag och Louise nere vid Plaza Catalunya och vandrade ramblan en bit ner och tog av in till Raval. Efter lite snurrande kom vi fram till Carrer de Riera Baixa (se förra inlägget). När vi var klara där gick vi tillbaka ut mot ramblan och åt falafel, inte Maoz den här gång, men gott ändå :) Efter denna delikata måltid gick vi tillbaka till Plaza Catalunya och skiljdes där åt. Jag gick hemåt en kortis innan det bar av till skolan. 
På Xavis lektion pratade vi om ekologi, hållbar utveckling, klimatförändringar och liknande, vilket som ni förstår passade mig bra, även om det var lite svårt på spanska. Men det var väldigt kul att lära sig såna ord, kan vara användbart i framtiden.

Det är onsdag vilket betyder att kvällen spenderades på Happy Miércoles med Louise och trevliga skolkamrater, på Gato Negro uppe i Gracia. När folk började droppa av tog jag och Louise en promenad genom fina Gracia ner till hennes vandrarhem och där skiljdes vi åt och jag vandrade hem.

Sen så vill jag såklart skicka ett STORT GRATTIS till Zebben och Albin som blivit prisade :D
"Det var innan gårdagens basketmatch mellan Jämtland och Örebro i Sporthallen, som Modin fick motta Radiosportens nyinstiftade pris för idrottare med funktionshinder." - Zport
Läs mer här och lyssna här.

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0