Viajamos a casa..¿o qué?

NU är jag äntligen hemma i Landvetter igen, i den ljusbruna villan på Blåbärsvägen. Otroligt! Och det var ingen vanlig hemresa, I'll tell you. Igår eftermiddag var vi på Poble Espanyol och 12 timmar senare låg vi på ett flygplatshotell utanför Köpenhamn och undrade mest hur vi hamnade där...


Vi var i god tid vid flygplatsen, hade förvånansvärt inte övervikt(!) och kom igenom säkerhetskontroll utan problem. Nu hade vi några timmar att slå död på, låg i skuggan och läste, pratade, köpte godis, macka m.m. När det väl var dags för boarding kom ett enormt tråkigt besked; flyget försenat 2 timmar, med andra skulle vi missa vårt flyg från Kastrup till Göteborg, vilket var det sista den kvällen. Jag tog det inte direkt så lätt, tänkte att nu när jag vart borta i 5 månader kan jag väl fan få komma hem!! Men inte mycket att göra åt, vi väntade och väntade. ca 21.10 lyfte planet från Barcelona, som skulle lyft 19.15. Strax före tolv landade vi på Kastrup, en halvtimme efter vi skulle vart framme på Landvetter.
Vi begav oss till transferservice där vi fick biljetter till nästa morgon och hotell för natten. Vi fick åka metro ett par hållplatser och sedan checkade vi in på Park Inn Radisson. Dusch och brittiska antikrundan på SVT blev det innan vi somnade för några timmar.

På morgonen åt vi hotellfrukost, pannkakor blev det för mig :) och sedan åkte vi tillbaka till flygplatsen där vi slutligen kom på ett flyg hem till Landvetter. Där hämtade morfar oss och vi knödde in oss själva och all packning i den röda volvon.

Nu sitter jag vid den sega datorn med snabbt internet i Albins rum. Hemma. I alla fall ett par månader till.

Kramar,
Elise

(strax kommer de allra sista avskedsinläggen med ett och annat ;))


Åsikter o tankar
Postat av: Rick

pfft du åker om mindre en 2 veckor igen ju xD

2011-06-07 @ 13:11:48

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0