Hemos ido a Ikea


Några av dagens köp;
Fr. v. 1. Handdukar och påsklämmor 2. Förvaringslådor till smycken och hårassecoarer (och påsklämmorna) 3. Tidskriftssamlare till alla mappar och papper, uppiffade med tuschpennor av mig själv:) 4. Flädersaft och fotoram 5. Ljuslyktor 6. Filt och 2 kuddar 7. Pågens kanelgifflar, Ballerina- och Singoallakex (från Göteborg!) och tuschpennor 8. Handkräm och duschkräm


Så kom tillslut lördagen i alla fall. Som ju egentligen kommit redan när jag gick och la mig, men men. Hur som, så hade ju jag och Matilda planerat hela veckan att vi skulle till Ikea idag, vilket också blev av!
Vi träffades på Plaza Catalunya på eftermiddagen, när vi vaknat med andra ord:P, och gav oss av mot..ja vart va det vi skulle? Efter att ha letat lite vid busshållplatserna vid Plaza Catalunya tog vi istället metron mot Plaza Espanya, men när vi väl kommit så långt så kom Matilda på att man nog kunde sitta kvar på den linjen så skulle vi komma rätt. Vid näst sista hållplatsen gick nästan alla av, men vi satt kvar. Vid sista hållplatsen gick vi av - och insåg att vi nog åkt lite långt. Vi började gå mot rätt riktning, men insåg ganska snabbt att vi aldrig skulle hitta ändå, så vi tog en taxi sista biten. Tillslut var vi äntligen framme vid det blå-gula huset :D
Väl inne var vi effektiva och entusiastiska och jag prickade av alla punkter på min lista (plus lite fler saker såklart, det är ju Ikea...). I självbetjäningskassan hade jag experthjälp med packningen, Matilda har nämligen jobbat på Ikea hemma i Sverige, tillsammans packade vi ner alla mina grejer och det blev en rejäl påse. 
Sedan så köpte vi såklart en del i "La tienda Sueco" (Den svenska affären), bl.a. blåbärssylt, flädersaft, kanelgifflar, ballerinakex, ost m.m. 

När vi kom ut så var det såklart jätteenkelt att se hur vi skulle ta bussen hem. Så nu vet vi till nästa gång:) Väl inne i stan skulle det vara en demonstration vid Plaza Catalunya, så bussen stannade längre upp nära Passeig de Gracia, vilket bara var bra då det blev närmare för oss båda. Matilda gick till Esprit i väntan på bussen och jag kånkade mina påsar hem.
Väl hemma satt jag in allt på sin plats och lyssnade på P3Guld. Inget till Håkan (:() men storslam till Robyn och Kent blev inte årets grupp(:D). 

Nu ett par bilder som mamma "beställt":

Ett: Jag har köpt en tekopp!
Två: Såhär ser mitt skrivbord ut

Kram,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: sandra

mm, kakor <3

2011-01-23 @ 16:03:10
URL: http://chavezz.blogg.se/

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0