Montjüic, Paraguay och fotboll


En glad Matilda på ett café innan vi startade bestigningen av berget.

Os-byn

Utsikt från toppen (fästningen)

Uppe vid fästningen; kanoner, roliga skuggor (Mamma Mia nästa?) och skojig skylt (varning för gravarbetsplats?)

Idag tog jag och Matilda en liten utflykt med mål berget Montjüic (katalanska för magisk). Det är berget som höjer sig söder om staden och förutom att Os-byn från 1992 är belägen här så får man vid fästningen på toppen en fantastiskt utsikt över heeela Barcelona. Man ser upp mot de andra bergen, Park Güell m.m. å ena hållet, hela den myllrande staden å ett annat håll, havet och hamnen å ett tredje håll och de södra delarna (där bl.a. Ikea ligger) å fjärde hållet. Fantastiskt!
(fler bilder kommer imorn eller på måndag då jag fått Matildas bilder också)

När vi vandrat neråt igen, och kommit en bit påväg mot Plaza Catalunya stannar jag plötsligt upp och fixerar blicken intensivt på en flagga på andra sidan gatan. Matilda försöker desperat väcka mig, men lyckas knappt..;

Det var Paraguays ambassad/konsulat! :D

Framme vid Plaza Catalunya skulle vi möta upp Olga, men som vanligt var hon sen. Vi gick en sväng inne på Corte Inglés, men det var galet mycket folk och vi var trötta. Vi stack till Pull and bear istället och jag fick köpt tre nya linnen för €4/st. Har köpt ett likadant men i annan färg innan så jag slapp prova, väldigt skönt.
Tillslut var Olga där, vi gick till Burger King, Matilda och Olga åt middag och vi snackade en massa. Vi skiljdes uppe vid Gran Vía och jag gick hem. 

Väl hemma pratade jag lite med Emanuel och sedan såg vi på matchen mellan Barcelona och Atletico Madrid på Tv med familjen vi bor hos. Tomas var där på Camp Nou och såg matchen med sin familj. 
Barca vann med 3-0. Såklart.

Nu är jag sjukt trött och skall ta och sova! Mañana más!

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0