Martes

Efter en helg med två spontanutgångar, så började denna veckan istället med två inställda utgångar. Igår orkade vi ju helt enkelt inte med att gå på Nasty Monday och idag behövde dels jag plugga och så är/var Matilda på sjukhuset med Olga. 
Så, ja jag har suttit hemma och pluggat hela kvällen.
Idag fick vi reda på att vi skall ha vårt prov på torsdag, d.v.s. det provet vi mer ellern mindre måste klara för att få bli uppflyttade till B1. Så det gäller att ligga i!

Det är lustigt vilket liv man lever egentligen. Man kan festa på vardagarna utan att vara trött i skolan dagen efter och sedan kan man, som jag gjorde nyss, spontant gå och handla ost, philadelphia och knäckebröd (som man egentligen tänkt handla i flera dagar) kl. 23.30 på kvällen. Helknäppt egentligen!

Men nu skall jag bara avsluta morgondagens läxa och försöka komma i säng i tid, för imorn förmiddag skall jag plugga tillsammans med Denice, en av de som jag festade med i lördags. Hon är au-pair och pluggar spanska (på en annan språkskola) och vi kom att prata om just de där irriterande dåtidstempusen och bestämde att vi skulle plugga tillsammans nån dag. Och nu föll det sig så att vi skall ha prov samma dag också.

Godnatt!

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0