Happy Miércoles, Tapas och Nevermind - lillördag

Har vart lite tyst ett tag nu. Men hej, jag lever och livet går vidare!

Idag satt jag och pluggade hela förmiddagen, traggla traggla spansk dåtidstempus. 
Väl i skolan startade vi upp med futurum idag. Mer om det senare.

Efter skolan var det Happy Miércoles, vilket är något som skolan anordnar varje onsdag. Det innebär att man går till nån bar nära skolan och så bjuder skolan på en dricka var. Så umgås man - och pratar spanska. 
Vi var där en liten stund innan vi drog vidare ner mot en tapasbar nere på Passeig de Gracia. Med vi menar jag, majoriteten av min klass; jag, Matilda, Kevin, Fabian, Ioanna plus en annan svensk kille som heter Tomas (som förövrigt går i samma klass som den Tomas som bor i samma lägenhet som mig :P). 
Gott med tapas, och på tiden, va faktiskt första gången sen jag kom hit! :O Efter det gick vi ner längs ramblan mot Jamboree, en jazzklubb dit Ioanna skulle och lyssna på några som spelade. Men vi andra tyckte det kändes lite dyrt med 11€ i inträde. Kevin skulle träffa en kompis, men jag, Matilda, Fabian och Tomas gick till Nevermind. Jag gillar bara det stället mer och mer. Härlig stämning och atmosfär, inredningen med skateboards-hyllorna, graffitin och griffeltavle-taket. Och skatearfilmerna på storbildsskärmen, man kan helt fastna av häpnad för hur duktiga dessa killar är:


Nu skall jag se lite M*A*S*H innan det blir o sova. Imorn blir det plugg och skola igen.

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0