Lunes y martes

Igår satt jag och pluggade på förmiddagen, fick en hel del gjort, det blir lätt så när man inte har datorn framme :P 
Känner att jag hänger med bra i skolan nu vilket känns skönt :) 
Efter skolan var jag hemma, åt middag, pratade med Linnea, Ida, mamma & pappa på Skype. Sedan mötte jag upp Louise nere vid Plaza Universitat (efter att det varit en del velande om hur hon skulle hitta dit) och vi gick för att kolla in Manchesterbar, d.v.s. en av dem för det ligger en till i Barrio Gotic. Hur som, det var en ganska liten bar, där väggarna/borden pryddes av bilder med engelska poartister och i högtalarna spelades fin britt/indiepop. Mysigt och jättebra för en lugn måndagskväll :)

Idag blev det lite plugg på morgonen och sedan gjorde jag massa "duktiga" saker; duschade och tvättade håret, hade ansiktsmask, smörjade in body lotion etc. plus att jag gick till marknaden och handlade frukt och grönsaker, alltid lika roligt!. 
Efter skolan mötte jag upp Louise nere vid Plaza Catalunya och vi gick en sväng inne i Barrio Gotic. Det är väldigt intressant att bara snurra omkring bland de smala smågatorna och knappt veta vart man är, hitta massa intressanta småaffärer (vi hittade t.ex. en där det såldes vykort från hela världen, bara rader efter rader med vykort plus gamla skyltar, burkar etc.) Man går liksom inte vilse eftersom man tillslut kommer ut antingen vid Ramblan, vattnet, Barceloneta eller Plaza Catalunya/Plaza Catedral. Vi lyckades gå i någon slags cirkel och bestämde oss sedan för att hitta en bar på Ferran, det blev samma irländska bar som jag var på med Denice och au pair tjejerna, Molly's Fair City. 

Imorn skall vi ta en sväng i Gracia innan skolan. Sedan anländer ju Mie på eftermiddagen och kvällen bjuder förmodligen på tapas på Txapela :) Sedan blir hela resten av veckan hektisk med en del turistande!

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0