Ikea och fotbollsplaner


Glada tjejer på Ikea! :)

Efter en kort natts sömn vaknade jag, löste melodikrysset, det mesta helt själv = var stolt över mig! ;)
Klockan ett mötte jag upp Denice på Placa Catalunya och tillsammans med hennes aupair kompisar Elina från Finland och Mia från Stockholm tog vi L94an till L'hospitalet och Ikea :)
Entusiastiska till tusen fotades det uatnför varuhuset och efter Denice fått reklamera en tavla åt sin värdfamilj åt vi lunch i restaurangen. Tjejerna var överlyckliga över köttbullar, mos, brunsås och lingonsylt och jag åt mos med goda potatis/brocolli/lök biffar. Vi tog en sväng inne på varuhuset och inte minst gick vi till "La tienda sueca" (den svenska affären), vilket resulterade i att vi tre svenskar förvandlades till barn som får glass. Elina stod bara bredvid och skakade på huvudet... Inköpen resulterade i, för min del; blåbärssylt, tångkaviar, Annas pepparkakor i plåtburk, Pågen gifflar, ballerina, singoalla och tunnbröd.

Tillbaka inne i stan mötte vi upp tjejernas skottska vän Colleen och gick ner till en irländsk bar på Ferran, när Placa Reial. Vi satt där ett tag och bartendern tyckte det var väldigt roligt att skoja med oss; skrämma livet ur Denice och Mia, sno Colleens nya kamera och hennes Iphone och andra kul grejer :)
När det var dags att bryta upp skulle Elina och Mia gå till sitt Renfe tåg (de bor en bit utanför stan) och jag hängde med Denice och Colleen till Donken. Där satt de ganska länge och kunde inte bestämma sig för hur de skulle spendera kvällen, mycket underhållande icke diskussion ^^ Tillslut blev det i alla fall att sätta sig på en bar, men jag lämnade dem och gick hemåt med min papperspåse som verkade hotad av regnet som börjat falla. 

Angående fotboll imorn så kunde Johanna tyvärr inte få tag på biljetter till mig, men aupair tjejerna skall gå och Colleen brukar bara gå till Camp Nou ett par timmar innan och köpa, så det är planen. Då blir det nån middag innan och sedan äntligen match, yeahhh! :D

Nu skall jag ha lugn hemmakväll, se en film och äta pepparkakor!
Lördagslistan kommer strax :)

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0