La lista del fyra: Las Golondrinas

Igår avverkade jag min tredje punkt på listan; att åka med Las Golondrinas-båten i hamnen. Som tidigare i veckan så bjöd Barcelona på strålande sol och tuff värme. Men men, vad passar inte bättre då än en uppfriskande båttur?


(från vänster) 1. En farbror spelade dragspel en del av turen, det var trevligt, se här, 2. Maremagnum från vattnet, 3. Linbanan från Miramar, 4. Kranarna i hamnen, 5 & 7. Utsikt från hamnen in mot Barcelona, 6. Castell de Montjuic.

Det finns två olika turer med Las Golondrinas, den kortare (=billigare) turen som bara går en sväng i hamnen och tar 35 min. Den längre (=dyrare) turen går längs stranden norrut och tar 1,5 timme.
Jag valde den förstnämnda turen och tyckte det var alldeles lagom. Var intressant att se hamnen och känna vinden blåsa i håret en stund.

Efter båtturen gick jag till Port Vell där jag la mig i gräset, solade (dags att börja panikjobba på brännan nu, kan ju inte komma hem vit som en snögubbe efter flera månader i solen!), läste och skrev.

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0