Domingo a miércoles

Nu när jag äntligen fått ihop ett inlägg om förra veckan kan jag ju börja skriva lite mer i realtid.
Söndagen och en stor del av måndagen (förutom skolan) spenderades åt att vila och göra ingenting, välbehövligt efter den veckan!

Igår efter skolan genomförde jag den försenade obligatoriska springrundan. På kvällen var det den andra semifinalen mellan Barca och Real och jag var med Sofie, Victor, Johanna, Kevin, Fabian och Anton på George Payne och såg den. Faktum var att vi hade tur att vi kom in! När vi (jag, Sofie och Victor) kom till GP 45 min innan matchen var kön enormt lång. Vi skulle inte komma in konstaterade vi, men sedan ringde Sofie Kevin, de stod längst fram så vi, tillsammans med Johanna, snikte oss in där och kom in direkt! :P Ibland är man en riktig glidare ;) Det blev en grym stämning och en bra match som slutade 1-1, men som Barca ju indirekt vann eftersom de redan hade 2 mål sen förra matchen. Med andra ord är de klara för final i Champions League :D Johanna har dock riktig otur, hon åker hem samma dag som matchen! :(

Idag gav jag mig ut på jakt efter en restaurang som Ida hittat, Papa Sven, en svensk restaurang i Barcelona som även säljer lite svenska produkter :) Efter många om och men hittade jag dit och fick köpt bilar, kex choklad, dumle och blåbärssoppa :D Riktigt trevliga var de där också!
Jag gav mig sedan vidare mot Catalunya och på vägen gick jag förbi Starbucks och var fikasugen. Jag vågade t.o.m. prova nått nytt, Frappuccino con crema vainilla. Med andra ord typ en milkshake med vaniljsmak och grädde på toppen ;) Satte mig på Catalunya och fikade och njöt. Gick sedan till Barca butiken och kollade omkring och köpte ett par shorts :)

Nu börjar klockan bli mycket och jag skall snart bädda ner mig för ett sista M*A*S*H avsnitt innan sömnen kallar ;)

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0