Ikea, Scouter & myskväll


På Plaza Catalunya i väntan på Louise; Corte Inglés höll danskurs för barn och ungdomar mitt på torget


Lunch på Ikea; köttbullar till Louise såklart och jag högg in på en stor portion pastasallad :)

En händelserik dag med en del flängande. Efter det traditionsenliga melodikrysset, med pappa på Skype, träffade jag Louise nere vid Plaza Catalunya och tillsammans tog vi bussen till Ikea. Där inhandlades det svensk mat (men skandalöst nog var GIFFLARNA SLUT! :( ) och åts lunch. Därefter tog vi buss och tunnelbana till Louise vandrarhem en sväng innan vi än en gång skulle ut på äventyr.

För nån vecka sedan mailade jag scouterna i Barcelona för att eventuellt kunna hitta en scoutkår där jag kan vara med resten av tiden jag är här. En Ivan svarade och bad mig komma till en scoutlokal uppe i Sants (ca 3 hållplatser från Louise vandrarhem) idag kl. 16.30. Som sällskap och stöd för spanskan bad jag Louise följa med och tillsammans letade vi upp stället på utsatt tid. Vi kom in på en gård mellan några hus och mitt i detta låg ett litet hus och utanför lekte barn med gul-gröna scouthalsdukar. Vi fick sitta en stund utanför och vänta, men sedan kom Ivan ut och hälsade och vi gick in till ledarrummet och pratade. Vi pratade om vilken grupp som skulle vara bra för mig att börja i och eftersom jag bara kan vara med några veckor till så kom vi fram till att det bästa blir om jag hjälper ledarna på Lobos (9-12 år). Jag skall börja om 2 veckor, när Louise och Mie åkt hem så får vi se hur det går. Jag skall i alla fall prova, så får jag se hur jag tycker det funkar, katalanskan kan komma att bli ett problem. Annars tycker jag just det vart ett mindre problem än vad jag trodde det skulle bli här.

Med massa nya intryck och tankar i skallen så tog vi oss tillbaka till metron, jag åkte hem en sväng för att hämta datorn så Louise kunde prata på Skype. Vi åt lite kvällsfika, Louise nudlar och jag Leksands knäcke med Wästgöta klosterost ( ;) )och löste quiz på Vetgirig. Sedan begav jag mig hem, till fots efter en dag av tunnelbanor och bussar. 

Skall ta och titta lite M*A*S*H och sova. Imorn blir det Svensktopp, springrunda och sedan skall vi en sväng till Park Guell :) Alltid lika vackert!
På kvällen blir det Karaoke kväll på George Payne :D

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0