Svindlande höjder på Mies födelsedag

Igår var vi uppe på Tibidabo, ett berg söm höjer sig 500 m.ö.h. och ger en fantastisk vy över staden. Säkerligen ännu bättre när det inte är dimma över halva stan :P
På toppen ligger en kyrka och bredvid ett nöjesfält med samma namn som berget - Tibidabo. 
För att ta oss dit åkte vi en gammal fin spårvagn, Tramvia Blau, som vart bruk sedan 1901! Den tog oss till bergbanestationen och vi valde att ta bergbanan resten av vägen, men vill man få sig en rejäl promenad/motionspass kan man gå/cykla den sista biten upp (det tycker jag att du & jag skall göra Albin ;) )
Däruppe gick vi runt och tittade, kikade ner i nöjesparken och tittade omkring i kyrkan.
Bilder kommer imorgon eller på tisdag.
Eftersom det var Mies födelsedag skulle vi fira, på kvällen såg vi fontänspelet vid Font Montjuic,  åt middag nere vid vattnet, tog en sväng till Travel Bar och sedan blev det en stund på Shokos dansgolv. Men vi var ganska trötta efter en lång dag och när vi suttit och diskuterat hur många som bar högklackat på Shoko tog vi taxi hem.

Idag är planen att ta en sväng i ciutadella parken, jag skall ta min vanliga springrunda och tjejerna skall promenera. Ikväll är planen att än en gång gå till George Paynes karaoke, som avslutning på våran vecka tillsammans. 

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: Albin

Japp dit skall vi definitivt gå. Jag sätter upp det på min "Att göra i Barcelona" lista. Längtar så efter att få åka dit!

2011-03-28 @ 19:35:51

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0