Sábado, domingo y lunes


Shoko

Skäms ju nästan för o säga det, men det blev faktiskt utgång på lördagen också.
Vi satt med familjen, grabbarna och Keiko och såg första halvlek mellan Racing och Sevilla och Xavier (pappan i familjen) uttryckte hur mycket snyggare en spelare i Real Madrid var än Messi. Han gick så långt som att säga att han var gay och kär i killen! :P Mycket känslor hos spanjorerna...
Hur som, efter detta skulle killarna iväg och festa med Johanna från Emanuels klass och hennes kompisar, kompisars kompisar o.s.v. och jag blev pepp och hängde på. Vi började med att möta upp de andra vid Travel Bar Port, en bar driven av svenskar nere vid hamnen. Och eftersom vi var svenskar fick vi VIP kort direkt :)
Sedan drog vi alla vidare till Shoko, ett av de lite glammigare ställena nere i hamnen, där Johanna har egen gästlista. Vi var kanske 15-20 st svenskar, alla boendes i Barcelona och studerande eller jobbande på t.ex. One Contact (som föresten är samma företag som Matilda jobbade på förra året efter barskolan och som Olga och Eirin började jobba på idag) eller andra svenska telefonförsäljningsföretag. Det blev en härlig festkväll, men vid 4 var alla trötta och drog hem, eller hade redan dragit hem. 

Igår sov jag naturligtvis typ halva dagen, eftersom jag inte somnade förrän strax efter 5. Men sedan var det mer eller mindre intensivt plugg hela dagen och kvällen. 

Idag sprang jag en runa på morgonen och sen skulle jag hjälpt Matilda flytta till nya lägenheten, men eftersom allt med nyckel etc. drog ut på tiden blev det bara en Starbucks fika. Men där kommer jag säkert vara flera gånger ändå :)
I skolan var inte alltid koncentrationen på topp i klassrummet eftersom alla var måndagströtta, men jag fattade nog ändå en del av det nya "tempuset".

Grabbarna gick just iväg för att förfesta hemma hos Johanna och gänget, men jag var ansvarsfull nog att säga nej för att få lite pluggat, för en gångs skull :P Skämtosido. Jag pluggar faktiskt mer än vad jag festar, även om det inte verkar som det ibland. Jag är här för att lära mig spanska.
Egentligen skulle jag och Matilda på Nasty Monday idag, men det blir Crappy Tuesday imorn istället.

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: sandra

svar: verkligen bajs :(((((

2011-02-15 @ 13:23:45
URL: http://chavezz.blogg.se/

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0