Un día normal, pero divertido


"Det där ser ut som...en traktor på vatten!" - Matilda

Kom just hem från skolan, sista skoldagen denna veckan. Kände mig mycket bättre idag vilket var väldigt skönt. Som oftast med mig så är jag inte sjuk en längre tid.

På första lektionen, med Margarita, så skulle vi informera varandra om saker vi visste mycket om. Och ja, vad skulle jag ta? Det första som poppade upp i skallen var såklart The Ark, men tänkte att; vafasen, inte nu igen! Men tillslut gav jag upp, det är trots allt det jag vet mest om ungefär...
Så först förvånade Margarita mig med att överhuvudtaget veta vilka The Ark var och att de vart med i Eurovision Song Contest. Sedan berättade hon, att hennes ex ex ex (!) festat tillsammans med Ark på ett tåg mellan Köpenhamn och Malmö! :O Helt otippat att man skulle höra det från sin lärare från Spanien. Sedan trodde hon visserligen att Ola Salo var en tjej, för de hade tydligen haft klänningar på sig då...

På eftermiddagslektionen med Lidia blev ett sidospår att prata om julen och vi blev nästan idiotförklarade för att vi svenskar firar jul den 24e och inte 25e. Dessutom höll hon på att tappa hakan när vi berättade att en av våra största traditioner är att titta på Kalle Anka kl. 15. 

Mycket skratt idag, som de flesta dagar. Men, vi lär oss faktiskt spanska oxå ;)

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: sandra

hahah :D

2011-02-04 @ 21:02:17
URL: http://chavezz.blogg.se/
Postat av: sandra

hahah, hade visst svarat om det med skåpen på våran blogg xD men ah, hur såg skåpen ut förut då? :o vi har både röda och vita :]]]

2011-02-04 @ 21:02:59
URL: http://chavezz.blogg.se/

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0