Sábado

Ännu en lugn lördag i Barca :)

Startade dagen med Melodikryss (såklart!), idag med kontakt med mamma och pappa via sms från stugan i Bratteggen :) Efter ett kort samtal med dem gjorde jag mig i ordning och begav mig ner till Placa Catalunya för att ta bussen ut till L'Hospitalet och Ikea. Fick vänta ganska länge, men solen sken och det var inte galet varmt så det var helt ok. Väl framme tog jag först en sväng inne i varuhuset. Köpte galgar, tyg m.m. bl.a. denna vasen med plastblommor;

Kände väll att nu när det är vår och så måste man få in lite blommor ;) Och så var det ju rosa till på köpet!
Sedan fyllde jag ju även på matförråden med blåbärssylt, Leksands knäcke, tunnbröd, singoalla, ballerina, gifflar och lite svenskt godis inför påsk.

Tillbaka hemma tog jag det bara lugnt. Läste lite och lyssnade på bra musik och filosoferade. När Laura städade mitt rum tog jag en promenad bort till miniparken ute på Sant Joan som jag hittade förra veckan och läste och låg i gräset och solade.

På kvällen var det som sagt fotboll och el clásico från Madrid som stod på schemat. Efter en del velande fram och tillbaka mellan Placa Universitat och Placa Catalunya så hamnade vi tillslut, bara minuter innan matchen skulle börja, på en restaurang mellan Catalunya och Urquinaona. Tursamt nog vid bordet närmast tv-skärmen :)
Med vi menar jag; jag, Emanuel, Christian (en dansk i Emanuels klass d.v.s. blivande klasskamrat till mig), Johanna och hennes två kompisar.
Det blev en trevlig kväll med dramatik och diskussioner om allt möjligt. Jag och Emanuel kom på att båda gillar Green Day mycket t.ex. vilket vi har lyckats att inte upptäcka innan fast vi bott tillsammans 12 veckor :P
Matchen slutade 1-1, vilket vi kom fram till var helt rättvist.

Nu skall jag ta och sova strax. Imorn blir det Svensktopp, springa och sedan stranden skulle jag tro en sväng.

Adeo!

Kramar,
Elise

p.s. eftersom jag har haft lite datorstrul denna veckan har jag inte samlat på mig låtar inför lördagslistan. Den blir därmed inställd denna veckan d.s.

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0