¿Qué pasó? ¡Este pasó!

Nu har det vart tyst några dagar, så jag tänkte berätta vad jag haft för mig nu i början av veckan.

Domingo - söndag

Efter Svensktopp (där Ark tyvärr tappade två placeringar med "Breaking up with God" :( ) begav jag mig till Ciutadella parken för den obligatoriska springrundan. Eftermiddagen spenderades mest åt ingenting, ingenting och plugg. På kvällen var det George Payne och sista karaokekvällen med Matilda & Olga.

Lunes y martes - måndag och tisdag

Måndag var en dag då inte så mycket hände. Var i skolan såklart och på kvällen/natten var jag med Matilda & Olga på George Payne, för vi orkade inte Nasty Mondays denna veckan. Sedan sov jag över hos dem, eller jag de fyra timmarna vi kunde sova innan vi skulle upp och iväg för de skulle till flygplatsen och åka hem. Ett sorgligt farväl till mina snuskbrudar och sedan begav jag mig hemåt för att sova en stund innan skolan. Fick även en massa kläder och prylar som tjejerna inte fick med sig hem, så nu är min garderob ännu fullare...
På tisdagskvällen åt jag middag med Karlotta, på vårt favoritställe Schilling såklart (varför bryta en bra vana? ;) ) Mycket trevligt och kul att ses och prata igen efter så lång tid! Karlotta har haft slutprov i några ämnen på universitetet och därför har vi inte kunnat träffas på länge. 

Miércoles - onsdag

På förmiddagen åkte jag ner till stranden och mötte upp Lovisa (f.d. klasskompis) och hennes syster Linda som är på semester här denna veckan. Jag och Lovisa hade inte träffats sen studenten så det var trevligt att prata minnen och catch up på det senaste i varandras liv :) Vi promenerade längs stranden, förbi Port Vell och till Maremagnum där jag lämnade tjejerna när skolan kallade.
Efter skolan gick jag hem, åt och gjorde mig färdig, konsert kallade! :D När jag tog metron till Apolo fick jag trängas med alla som skulle till Camp Nou för att se Champions League kvartsfinalen mellan Barca och Shakhtar eftersom det ligger åt samma håll. 
När jag kom in på Apolo hade förbandet Grises börjat spela och jag tyckte nästan synd om dem, det var pinsamt lite folk där. Jag satte mig och lyssnade på dem, de var helt ok. När de var klara gick jag fram och ställde mig, hamnade på typ andra raden, och väntade in huvudakten - Shout Out Louds! Några minuter sena klev de in på scenen och efter en lite seg inledning ägde de Apolo som i stort sett var fullt. Enligt sångaren Adam hade de aldrig spelat inför så mycket folk i Spanien förrut! :O Det blev en sjukt bra konsert, dock extremt varmt, var svettig som en gris när jag kom ut. Men men, det var det värt!

Adam & Bebban



Idag, torsdag, har det stått och står en del plugg på schemat. Imorn har vi slutprov på B1 nivån och det är en del verbformer som skall jobbas in. Så det är bara att traggla! Med uppdaterad Festivallistan sommar 2011 i högtalarna skall jag nog ta mig igenom det.

Vemos!

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: Louise

far du allas klader som drar lr? vem skall fa dina da?

2011-04-10 @ 00:16:38
URL: http://jagreseralltsafinnsjag.blogg.se/

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0