Trondheim, ¿está cerca de Gotemburgo?

       
1 & 2. Llops spelar basket, 3 & 4. Llops spelar fotboll, 5 & 6. Prisutdelning, 7. Ivan och Jessika vann ledarklassen i danstävlingen, 8. Caps (ledarna) tar emot medalj

I eftermiddags åkte jag ut till Sants igen och till Cau hos Skues scouterna. När alla var ihopsamlade gick vi i samlad tropp till Metron och åkte nordväst ut till Mundet och Velodromen (faktiskt den olympiska arenan för just velodromcykling från OS -92, men som också inhyser inomhus- och utomhus fotbollsplaner och basketplaner). Idag stod fotbolls- och basktetturneringar på schemat. Först spelade alla scouterna turneringar mot varandra och efter det var det ledarna mot föräldrarna, där jag faktiskt deltog fast jag inte direkt var någon Messi :P
Efter alla hade duschat åts det middag i matsalen, scouter, ledare och föräldrar. Jag kunde delvis hänga med i samtalen och det roligaste var när en av ledarna frågade mig: "Från vilken stad i Sverige är du?"
Jag: "Göteborg, typ"
Han: "Ligger det nära Trondheim?"
Jag: "Öh, inte direkt, hur så?"
Han: "Jaha, aja, jag har två vänner som vart där, de sa att det var fint men kallt"
Jag: "Asså, du vet väll att Trondheim ligger i Norge och inte i Sverige?"
Han såg perplex ut varpå hela bordet brast ut i gapflabb! :D

Efter middagen var det danstävling och sedan var det allmänt disco blandat med prisutdelning efter dagens turneringar. Vi träffades vid Cau klockan 16 och nu var klockan strax efter midnatt, men alla var fortfarande kvar även de minsta barnen (8-9 år). Ivan hade en teori om att det är för att det är varmt i Spanien, då orkar man vara uppe längre (jag blir dock mer trött av värme än kyla, så på mig stämmer det inte). En annan intressant sak är att spanjorerna verkligen är så dansanta och energifyllda som det sägs. Varje låt hade en egen dans, som de sett i nån video på TV och som alla kunde. Jag klampade omkring med elefantfötter och försökte hänga med så gott jag kunde.

När klockan närmade sig 2 tiden gick jag, Akela och två andra caps till metron för att åka hem.
Jag hade en otroligt kul eftermiddag/kväll/natt, fick prata en massa spanska och lärde känna scouterna alltmer. Kommer bli sorgligt att lämna dem, bara ett möte kvar nu :( Nästa vecka skall vi samlas flera caus från Sants till ett slags dagläger i en park nära Sants Estació (vilken är Barcelonas största järnvägsstation).

Kramar,
Elise


Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0