Tot el camp, és un clam, som la gent blaugrana

Som en glad överaskning fick jag, Johanna, Sofie och Victor tag på biljetter till matchen mellan Barça och Espanyol igår! :)
Vi ville väldigt gärna gå, dels för att det va derby, i slutet av säsongen och Barça är påväg att vinna ligan, men också för att de andra inte vart på nån match än och detta var näst sista chansen. Men det verkade först hopplöst att få tag på biljetter, så det var på vinst och förlust vi igår förmiddag åkte ut till Camp Nou för det sista alternativet - biljettkassan där.
Det finns där två biljettkassor, men den ena ligger närmast metron, turistbusshållplatsen och Diagonal och därmed är det den som alla turister känner till. Där var säkert hundra meter kö när jag anlände strax efter elva...
Men den andra biljettkassan, som för övrigt är den som jag, Denice och Colleen köpte biljetter från förra gången, som gömmer sig på andra sidan stadion var det bara några stycken i kö. Jag satte mig och väntade på de andra medan jag hade koll på så att kön inte blev längre, men tillslut blev jag bara nervös av att sitta där, så jag gick och ställde mig i kön så länge. Fick släppa förbi några stycken, men tillslut kom trion rusande och flämtande. Det var inga problem alls att få biljetter visade det sig, vi fick fyra stycken nära varandra för 75€ st och vi hade förväntat oss värre. Glada i hågen tog vi en fika på Starbucks innan vi åkte hem för att ladda upp!

Några timmar senare sågs vi igen, utanför Maria Cristinas metro hållplats och begav oss mot arenan. Där stod vi en stund och kollade på några spelarbilar som körde ner i garaget och alla röda och blå människor runtomkring. Vi gick runt arenan, till vår ingång och gick in.


(från vänster) 1. Massor med folk utanför Camp Nou ett par timmar innan matchen, 2. Vid biljettkassan, 3. De hittar på allt möjligt att göra i "blaugrana" för att sälja, Barça chips till exempel, 4. Jag på Camp Nou (igen! :) ), 5. Arenan fylls på, 6. Barça spelarna kom ut och värmde upp, 7. Det var tyst minut för en känd spansk idrottsprofil (ingen nån av oss visste vem det var), rätt häftigt att de lyckades få alla över 90.000 tysta, 8. Såklart sjöngs Barça sången, 9. Iniesta gjorde första målet för Barça i 28e minuten, 10. Sofie och Victor var glada för målet :) , 11. Mina fotbollskumpaner utanför Camp Nou efter matchen; Johanna, Sofie och Victor, 12 & 13. Folkfylld gata utanför arenan efter matchen, folk gick mitt i gatan och det var människor vart man än såg, bara att följa strömmen

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0