Sempre a punt

Den här helgen har vart rätt rörig med alla känslor och händelser. Vi tar det från början.

När jag kom hem från Diagonal Mar, bytte jag bara om och stack tillbaka ner i tunnelbanan för att än en gång åka till Sants och "mina" Skues scouter. När vi samlat ihop oss gick vi i samlad tropp till Parque de l'Espanya Industrial, bredvid Sants Estació, där 6 olika kårer från stadsdelen Sants samlades för gemensamt läger. Eftersom Barca skulle spela final i Champions League samma kväll ville inte föräldrarna i Skues att barnen skulle sova på stan då så vi var bara där på dagen. Jag var med mina Llops på lekar av alla dess slag hela eftermiddagen, vi busade, skrattade och av nån anledning fick jag smeknamnet Lisa Simpson. Jag var tydligen gul(?)
I slutet av mötet kom Akela plötsligt och frågade efter min orange ledar t-shirt som alla ledare fått på lägret. Så jag gav den till henne och vi lekte vidare. Sen när vi var klara tänkte jag gå bort till Skues-scouterna som samlats borta vid lägrets scen, men blev bortmotad av ett gäng Llops som istället tyckte jag skulle se på några fotografier uppsatt på stängslet. Jag fattade ju såklart att något lurt var på g, men sa inget mer och efter 5-10 min blev jag kallad bort till scenen där jag fick tillbaka min t-shirt - signerad av alla Llops/Castors och ledare! Sen stod det "För att du skall komma ihåg scouterna i Barcelona - alltid redo" (fast på spanska förstås). Fy sjutton vad glad jag blev!! :D :D ♥


När jag lämnade parken, med ett STORT leende på läpparna, begav jag mig mot Arc de Triomf för att titta på Champions League finalen. Men detta var inte lika kul.
Först och främst så var det så mycket folk att jag knappt såg nått, det är tråkigt att se på en match där du hejar på båda lagen och sen, det värsta - fem minuter in i matchen blev min mobil, min gammla sletna mobil, stulen, ur min stängda jackficka. Då försvann all min lust att se mer och jag gick hem.
För er som inte visste det så är Barcelona känt för sina ficktjuvar och de flesta jag känner här har blivit av med en eller flera saker. Jag skall väll vara glad att det var första gången och att det "bara" var mobilen. 
Piggade upp mig själv med Hälsoresan och god middag på kvällen och försökte sedan sova med blandat resultat, om ni inte hört det så vann Barca matchen, och det hördes...

Imorse gick jag upp tidigt för att bege mig tillbaka till parken och scouterna. Det var med en klump av sorg i hjärtat, eftersom jag visste att det var sista gången med dem. Men vi fick ännu en kul dag då vi först spelade in en stafettfilm (vi dansade med färgglada tygtrasor, föll som dominobrickor, dansade m.m.), lekte fler lekar, dansade ringdanser, sjöng, busade och pratade. 
När jag kramat om alla ledarna och till sist lämnat dem inne vid metron kände jag mig rätt nere. Flera av de roligaste stunderna under vistelsen i Barcelona har jag haft med dessa scouter och det är sorgligt att inte veta när man träffar dem igen. De har vart så snälla, tålmodiga med min spanska och givmilda så att jag aldrig ångrat en sekund att jag tog kontakt med dem. Något jag aldrig kommer glömma från idag är detta:
Jag: -"Vad synd att det är slut nu..."
Akela: -"Ja, men du har haft kul va?"
Jag: -"Ja absolut! De roligaste stunderna under min Barcelona vistelse har varit med er"
Akela: -"Ja, det märks på barnen att de tycker om dig också"
Jag: -"Åh..jag tycker om dem jättemycket, kommer sakna dem och er massor"

Nu sitter jag i min säng, skall ta itu med rensning av väggen och plugg efter att ha löst melodikrysset med mamma och pappa i efterhand. Och ladda upp inför den busy veckan som kommer - den SISTA veckan! :O

Kramar,
Elise 

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0