La lista del 5: Museu de cera

Idag fortsatte jag med listan och nästa sak att pricka av blev Vaxmuseet, Museu de cera, beläget längst ner på Ramblan. Det liknade Madame Toussads, men innehöll mest äldre "kändisar".


Ursäkta för de dåliga bilderna, men har redigerat dem så gått det gick.
(från vänster) 1. Fidel Castro, Charles de Gaulle & Mao Zedung, 2. Che Guevara, 3. Hemingway, Richard Geere & Julia Roberts från "Pretty Woman", Charlie Chaplin, 4. Jules Verne, 5. Luke Skywalker, Prinsessan Leia & R2D2 från "Star Wars", 6. Miró, Velázquez, Dalí & Picasso

Hela museimiljön var väldigt mörk och det var verkligen som att befinna sig i en sagovärld. Först var det ett par våningar med kända figurer från historien, allt från diktatorer, filmpersonligheter, konstnärer, musiker, kompositörer m.fl. Sedan kom man in i en avdelning, där man först fick gå igenom en ubåt, sedan in på ett piratskepp, ut i rymden, in i ett bankrån, skumma bakgator med drogmissbrukare, möta Frankensteins monster m.fl.
Summa sumarum så var jag skiträdd hela sista biten och alldeles omskakad när jag kom ut. Hade väll glömt at jag är ganska lättskrämd... Var skönt att komma ut i solen igen och efter att ha kikat runt i affären vid museet gick jag och tog en fika på Starbucks för att lugna nerverna.

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0