Lunes

Ny vecka, nya tag, delvis ny klass - men inget byte av lärare denna vecka!
Nya i klassen idag var Fabian från Gävle och Alouise från Belgien.
Måste säga att vi kan konsten att lära oss spanska genom att skratta och flumma. Tror nästan Fabian och Alouise undrade lite vilken klass de hamnat i, men de blir nog smittade de med ;)

I förmiddags fick jag äntligen köpt ett gäng frimärken, fick en rolig blick i "tabacco-affären" när jag bad om 10 frimärken till Sverige :P Sedan på Starbucks så var de jättetrevliga, frågade vart jag var ifrån och tyckte det var roligt att jag kunde beställa på spanska (fast egentligen blev det ju katalanska, eftersom menyerna är på katalanska). Så jag sa att jag pluggar spanska här och då blev de jätteimponerade. Som att det inte är såna som jag där varje dag, men men, trevliga var de ju så man skall inte klaga. 
Så nu har jag avverkat 5 Starbucks här i Barcelona, det du Albin! ;)

Har just pratat med Linnea, Ida och mamma och pappa på Skype och skall kanske ta och sova en blund innan det bär av till Apolo och Nasty Monday med Matilda, Olga och Eirin :D

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: Albin

Du vet väl att det inte spelar någon roll hur många man har i en stad, utan antalet länder :) Vet du hur många Starbucks det finns i Barcelona? Du får väl ta o besöka alla när du är där :)

Ha det bra!

2011-01-31 @ 22:29:20
Postat av: Ellie

Svar: Det är verkligen en lättnad att veta att det finns något efter sommaren, ja. Även om man har vänner... Själv är jag så van vid att vara tokig i Ark att jag har svårt att tänka mig att inte vara tokig i något band alls. Känns ju helt omöjligt, något måste man ju följa, haha!

Och mm, Ola. <3

2011-02-01 @ 12:11:50
URL: http://lilljesus.blogg.se/

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0