Ny vecka, nya människor och planer


Lite bilder från skolans terass, där jag satt i eftermiddags.

Livet går vidare i Barcelona. Ny vecka, nya tag, delvis ny klass och en ny lärare. Tänk att det faktiskt blir som hemma, en såndär måndagskänsla av trötthet och så. Har väll redan hamnat i Barca-koma. 
Igår flyttade det in två killar från Sundsvall här i lägenheten, Tomas och Emanuel. Jättetrevliga killar båda två, vi kommer nog hänga ihop en del.
De går i skolan på förmiddagarna, så jag vaknade strax före det att Emanuel kom hem på sin rast :P Vi bestämde att ta en promenad efter det att de slutat skolan. Sagt och gjort, efter att ha lämnat av lite grejer i lägenheten gick vi ner mot ramblan och köpte varsin baguette och fortsatte ner mot hamnen och gick ute på "piren" i solskenet en stund innan jag lämnade och gick mot skolan.

I skolan så var det som sagt lite nytt. Jag, Matilda och Thomas (från Holland), var kvar från förra veckan, så kom Kevin (från Göteborg), Shakira (ja, på riktigt, hon hette så! Från Sydkorea) och nån kille från Ryssland.
Så när vi kom in på andra lektionen så skulle vi plötlsligt inte ha Xavi längre, vi fick en annan trevlig lärare Linea, men jag tyckte om Xavi så det var lite synd faktiskt. Men det är lika bra att börja vänja sig, för att byta lärare kommer det nog bli en del av, när man byter steg och sådär.

Efter skolan handlade jag och Matilda lite på Día och laddade på pengar på mobilerna innan vi skiljdes åt och gick var och en hem till sig. 
Väl hemma gjorde jag läxan/pratade med Tomas och Emanuel. Pratade med Linnea och Ida på Skype och sedan åt vi en kvällsfika på Emanuels rum och diskuterade utflyktsplaner. På lördag blir det La Sagrada Familia, Ikea och Font Montjuic (den magiska fontänen). Blir nog trevligt! De är båda väldigt motiverade och kommer hitta på mycket så det kommer var kul att hänga på :)

Nu börjar det bli sent och jag skall nog ta och sova. Imorn väntar en ny dag!:)

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: Albin

Tjenare syster!

Du verkar ha det bra där nere. Jag längtar redan efter att åka ner och hälsa på dig. Allt verkar ju vara bra i skolan, skönt. Angående eran lärare som ni blev av med så måste du ju förstå att han måste träna lite fotboll också. Jag tror Pep vill det :D

Vi får ta o försöka prata liten över Skype någon dag också. Ha det så bra!

Kramar Albin

2011-01-25 @ 17:27:04

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0