Nunca...

"Nunca he desayunado caviár con cava
(Jag har aldrig ätit caviar och champagne till frukost)
Nunca he ido al espacio
(Jag har aldrig vart i rymden)
Nunca he subido el Mont Blanc
(Jag har aldrig klättrat upp för Mont Blanc)
Nunca he visto un dinosaurio vivo
(Jag har aldrig sett en levande dinosaurie)
Nunca he tocado la luna en medio día
(Jag har aldrig rört på månen mitt på dagen)
Nunca he subido a una escalar de hacia dios
(Jag har aldrig gått på en stege upp till gud)
...pero nunca es tarde para hacerlo
(...men det är aldrig försent att göra det)"

Detta var min klass variant av en dikt som hette just "Nunca" (aldrig) och innehöll flera rader med saker som personen aldrig gjort, men det är ju aldrig försent att göra det. Tänkvärt, absolut, även om våran lista innehöll en del saker som praktiskt taget är omöjligt :P

Kram,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0