Más fotos y precios de móviles

Blev inte av att jag tog några kort på skolan, skall försöka få det gjort imorn. Istället bjuder jag idag på lite fler foton från rummet och dagens köp:


Söta Hello Kitty-tofflor från H&M (Ida, blunda!) Och ja, jag har samma rabatt här :D


Hade en fruktansvärt ful tavla ovanför mitt skrivbord, så jag var helt klart på jakt efter något annat att sätta upp istället. Ikväll när jag och Matilda promenerade i området norr om "Ramblan" visade hon en kul affär med massa affischer m.m. och denna köpte jag, snygg va? :)


T-shirt från Pull and bear, som kommer att bli en av mina favoritaffärer, massor av fina saker :D



Min garderob/skafferi/medicinskåp

I förmiddags var jag en sväng på stan, gjorde inköpen ovan och laddade på spanska mobilen. Det var en upplevelse. Jag stoppade in 5€, godkände, stoppade in en till, då spottade maskinen ut båda 5orna, och sa att mobilen va laddad. Tack orange för 5€ gratis! :P
Har också fått uppleva hur extremt dyrt det är med mobiler i spanien. Och då menar jag inte att använda svenska mobiler i landet, nej att använda spanska mobiler. Förutom att det kostar ca 80 cent (7,42 SEK)/sms utomlands, bara att smsa till en annan spansk mobil kostar 15 cent (1,39 SEK)/sms. Med andra ord - dyrare än vad det kostar för mig att smsa från min svenska mobil i Spanien till en svensk mobil i Sverige. Minutkostnaden för att ringa till spanska mobiler är 9 cent (0,83 SEK) och till svenska 15 cent (1,39 SEK, alltså bara lite billagare än att svara när en svensk mobil ringer till mitt svenska nummer här (1,80 SEK). Hutlösa priser, men här är de helt normala :O 

Efter skolan tog som sagt jag och Matilda en promenad ner mot ramblan och området norr om, ett område med massa smågator och udda men fina butiker (mamma, pappa o Albin; om ni minns vart bl.a. Mango, Sissley och den där affären där jag köpte Converse, låg). Vi tog en långfika på Starbucks, planerade helgen lite och hade mycket trevligt :)

Kram,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: Mamma

Riktigt Elisiga tofflor!! Jättesöta! Puss dockan! Mamma

2011-01-21 @ 15:29:49
Postat av: Gunvor o Karl-Erik Johanssom

Hej Elise!! Tack för bloggen

Väldigt intresant att se hur du planerat ditt rumm.

Kamrater har du också fått och Ikea har du hittat.

Roligt höra att du har acklimatiserat dig.



Ha det nu så bra hälsar Mormor o Morfar.

Ps tofflorna var fina. ds.

2011-01-24 @ 21:49:26

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0