Ett gäng bilder


Igår tog jag en promenad bort till närmsta park, Citadell-parken, ca 1 km hemifrån, för att kolla om det skulle gå bra att springa där. Det kommer gå bra, det är grusväg, enda problemet är ju att det är en bit hemifrån...
På bilden, Triumfbågen strax innan parken - vid Trafalgargatan (man undrar nästan om man är i rätt stad).


Utsikt från Triumfbågen mot Citadell-parken.


Vägen fram till parken var kantad av palmer och vackra gatlyktor.


Inne i parken fanns en liten damm, började kännas väldigt Slottskogen ^^


Sen så har de i Barcelona lyckats återuppliva en mamut...
nej, men en staty hade de i alla fall. I parken fanns även "Naturhistoriska" (ännu en likhet med Slottskogen!) och Zoo.


Här satt jag och gjorde läxan...


...med denna utsikten :) Inte illa va?

Och nu lite bilder från mitt rum:


Sängen = rummets mittpunkt!


Och vid sängen har jag satt upp fina bilder på familj, vänner, Ark, Göteborg m.m.


Och tänk, jag har en alldeles egen trollskog :)


Min gatuvy utanför fönstret (i nån slags dåligt ihopsatt panoramabild). Ner på gatan på den vänstra bilden ligger skolan. Följer man gatan till höger kommer man ut på Passeig de Gracia, som leder ner till Placa Catalunya och La Ramblas.


Gissa vem som blev glad av att hitta Wasa knäcke i affären runt hörnet?...Jag!


Och som ni förstår - det här blev jag glad av att hitta! Nej, det är inget vanligt take-away-glas i vanlig mjukplast, det är ett återanvändbart glas, allt i hårdplast, t.o.m. sugröret. Blev helt kär:D

Skall försöka ta lite bilder på skolan och så imorgon också så ni får se:)

Kram, 
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: Hanna

Fina bilder! Du verkar befinna dig på en vacker plats:)

2011-01-20 @ 15:21:08
URL: http://kestrels.blogg.se/
Postat av: Pingvin

Åh. Så härligt det ser ut! Arkitekten och Snigeln är goda vänner nu va? De såg ut att trivas tillsammans där i hyllan :)



2011-01-21 @ 08:46:06
Postat av: Carro

Postade ditt brev i torsdes, så snart får du brev från mig :)

2011-01-23 @ 17:16:23
URL: http://laspalmiz.blogg.se/

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0