Més que un club


Jag vet att jag skrev fel datum och att jag säkert stavat fel nånstans, men ha överseende med det, tack! ;)

¨

(från vänster) 1. Denice & Colleen utanför Camp Nou innan matchen, 2 & 3 Inne på Camp Nou, 4. Jag inne på arenan, 5. Spelarnas ingång och folkets jubel, 6. Spelet i full gång, 7, 8 & 9 Ställningen i kronologisk ordning,
10. Colleen & Denice på en bar efter matchen där vi andades ut och tog varsin läsk, 11. Min nya Barca halsduk, biljetter och Barca-godis.


Ja, som ni säkert förstår; jag har vart på en Barca match på Camp Nou :D
Det blev bara jag, Denice & Colleen, men vi hade kul ändå! Jag och Denice tog metron ut till Maria Cristina där vi mötte upp Colleen och vi gick alla tre mot arenan där vi först och främst skulle köpa biljetter. Vi fick tre st långt ner bakom ena målet, tyvärr inte tillsammans, men stackars Colleen som hamnade själv i Barcas hejaklack kunde sitta med oss andra halvlek. Det låter kanske inte som jättebra platser, men de var helt okej, för 50€.
Efter inköpet och efter att ha irriterat alla "biljettförsäljare", d.v.s. de som går runt och säljer biljetter till folk som står i kön genom att säga att det är utsålt. Denice sa till alla potentiella kunder att de bara ljög, så de blev inte så glada på henne och var glada när vi gick. I alla fall, då gick vi och letade upp nånstans att äta, vilket tillslut blev Donken, eftersom vi inte hittade något vettigare.

Efter att ha velat runt efter en bar gav vi upp och gick till arenan istället. Det är en mycket speciell upplevelse att vara på en fotbollsmatch i Spanien, det är så mycket känslor och hängvienhet inblandat. Vi satt och log rakt av nästan hela tiden. Men det var också en otroligt spännande match, där Villa gjorde ett mål efter bara 3 minuter, men sedan blev det inga fler mål i första halvlek. I andra halvlek fick Bilbao snart ett mål på straff och det var några nerviga minuter innan Messi gjorde det avgörande 2-1 målet för Barca.

Efter matchen var det dödsdömt att bege sig direkt till metron, vi gick till en bar och tog varsin läsk istället och tittade på höjdpunkter från matchen på TV. Vi begav oss till metron lagom till att hinna med sista tåget hem.

En härlig spansk sportkväll! :)

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0