Miércoles y jueves

Så har snart ännu en skolvecka passerat, den femte sedan jag kom hit och den sista på A2 steget. Detta är vad som hänt onsdag och torsdag;

Igår va jag uppe riktigt i tid eftersom jag skulle pluggat med Denice, men får då ett sms om att hon mår dåligt och måste sova mer. Jag sover en stund till och sätter mig och pluggar lite innan Matilda smsar och frågar om vi skall plugga tillsammans i Citadell parken. Det var en jättefin solig dag och vi satt i solen vid en palm och pluggade, sämre kan man ju ha det! :)

Vi gick gemensamt till skolan och under skoldagen var jag lite förvirrad huruvida jag skulle följa med klassen ut och äta mexikanskt i El Born eller plugga med Denice. Jag valde dock tillslut att faktiskt gå med klassen, tyckte jag var värd det efter alla dagars pluggande. Det blev en helkul kväll!
Vi (jag, Keiko, Matilda, Fabian, Joanna, Shakira + att Ciara och hennes amerikanska vän Chloe kom senare) samlades vid katedralen och gick gemensamt till restaurangen borta i stadsdelen El Born (en mysig, gemytlig liten stadsdel bredvid Bario Gótic). Restaurangen, La Coronela, var ganska liten, men hade karaktär. Det fanns ju, som så ofta, bara ett alternativ för mig, men okej; jag slapp ha beslutsångest! ;) Och gott var det också :) (mer i nästa Barcelona tips!). Eftersom det är Joannas sista vecka i skolan och i Barcelona så fick hon fira "födelsedag". Hon fick en liten kaka med ett ljus i och vi sjöng födelsedagssång, på sisådär 5 olika språk. 

Samtalsämnena varierade mycket, men det blev såklart en del prat om språk, kulturer och resor. Ciara berättade att hon hört från sin danska vän att alla svenskar var tvugna att ta på sig en rymddräkt som skydd mot kylan varje dag vi skall jobba :P Vad vi skrattade!!
Dessutom lurade vi i Shakira att om man sätter ihop händerna, korsar långfingrarna och vrider runt 180 grader (så det "står ut" två fingrar från händerna) och säger gröthäst så är det jättefult och att hon måste säga det till Kevin imorgon. Vilket hon också gjorde, han bara tittade på henne och hon blev "jättesur" när hon fattade att vi bara lurat henne xD

Efter middagen bar det vidare till en bar i El Born där det dracks chupitos (shots, de andra alltså, jag drack en alkoholfri drink) och samtalades vidare innan vi gick hemåt.

För övrigt så kom Zebben och Albin 5a i världscupen i Sollefteå denna dag och det nämndes t.o.m. på Radiosporten :D Och mammas och pappas paket hemifrån med lite av varje ankom äntligen :) T.ex. mina skivor från cdon och Bengans och en fin halsduk med tillhörande alla ♥ns dag kort, tackar tackar! :D

Säkert! - Facit
Håkan Hellström - Samlade singlar! 2000-2010
Håkan Hellström - Ett kolikbarns bekännelser
Håkan Hellström - Det är så jag säger det
Eldkvarn - Atlantis



Idag så pluggade jag en stund efter frukost och sedan samlades jag, Keiko, Matilda och Shakira själv hemma hos Shakira för att äta Koreansk lunch; nudlar med sås, grönsaker, ägg m.m. Keiko och Shakira hade väldigt roligt åt när vi svenskar satt där med halft uppbrända munnar och fick i oss maten :p Jättegott, men starkt! Keiko bjöd också på lite japanskt godis, som bestod av mosade kidneybönor och socker :P
Väl i skolan så var det ju dags för det där provet :S Det gick till på så sätt att vi blev indelade i grupper med ca 3 pers i varje där var och en fick varsin del av provet och till att börja med skulle en och en lösa sitt papper. Sedan fick man tillsammans i gruppen gå igenom alla svar och ändra kollektivt. Det gick bra, våran grupp hade bara 10 fel av 29 frågor, vilket är godkänt. Kändes underbart skönt att få det avklarat! :)
Fick även aplåd-beröm för mina grammatik-kort idag:


Efter skolan gick jag och Keiko hem och när vi tillsammans stod i köket och diskade/gjorde te började vi prata om allt och inget. Hon gjorde te på ett slags grönt-te-pulver och jag fick smaka en kopp.

Sedan berättade hon att hon hittat några asiatiska affärer nära här och då blev jag glad för jag är i desperat behov av sweet chili sås (som annars verkar omöjligt att få tag på här!). Jag skrev ner adresserna och under tiden pratade vi vidare. Hon har sett mina tofflor och tycker det är jättekul att jag gillar Hello Kitty (som ju är från Japan) så jag fick en liten Hello Kitty berlock från Japan (som kom från en speciel stad utanför Tokyo och säljs bara där):

Hon fick resten av mina Pågen gifflar och så lovade jag att efter hon kommit "hem" från Sevilla (där hon skall vara från lördag och 1,5 månad framåt) så skall vi åka till Ikea och köpa svensk mat ;)

Oj oj, vilket inlägg! Nu blir det snart sängen tror jag, godnatt :)

Kramar,
Elise


Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0