Fin de semana

Gårdagskvällen blev ingen lugn hemmakväll direkt. Inte nån galen lång utekväll heller.
Men jag hängde med Matilda till en irländsk bar vid Urquinaona. Senare kom även Olga, Shakira och en gammal barskolekompis till Matilda och Olga med sin kompis. Det var två killar som spelade gitarr och sjöng hela kvällen, jätteduktiga och bra musik spelade de! Låtar med Beatles, Oasis, Jason Mraz, Coldplay och andra indiepop/brittpop/poplåtar. :)
Strax innan stängning, vid 2.30 drog de andra vidare nånstans, men jag var inte så pepp så jag tog en taxi hem istället.

Imorse löste jag Melodikrysset, såklart. Och denna gången med hjälp av mamma och pappa så det blev faktiskt löst o inskickat. 
Efter frukost och städning gav jag mig ut på en liten (eller okej, stor...) shoppingrunda. Köpte lite kläder som jag känt att jag behövt (plus såklart lite till, men tolka inte detta fel, jag slösar inga pengar!). Nöjd med mina inköp begav jag mig hemåt. 

Hemma var det fullt sjå med matlagning och bakning. Marco, ena sonen i familjen fyller år och det har vart hela tjocka släkten på besök. Pratade med mamman och Keiko och sa grattis till födelsedagsbarnet medan jag lagade mat. Nu på kvällen fick även vi tårta och jag satt med de andra ute i vardagsrummet och åt medan jag pratade med Keiko. Hon pratar inte så mycket engelska, vilket är superbra för då övar vi spanskan jättemycket tillsammans. Det känns jättebra att fått prata lite spanska ordentligt, för det behöver jag göra mer. 

Emanuel kom hem för typ två timmar sedan och eftersom han ändå skulle handla så hängde jag på för jag behövde sylt.
Men nu skall jag försöka få lite pluggat också. Vilket det förmodligen blir mycket imorn också, tillsammans med den traditionella springrundan förstås.

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: sandra

svar: ja, den filmen är asbra! :D

2011-02-13 @ 00:23:23
URL: http://chavezz.blogg.se/
Postat av: sandra

svar2: hahaha, du skulle höra låten då.. där kan man prata om att höra fel!

2011-02-13 @ 00:23:52
URL: http://chavezz.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej Kusinen!

Ville bara säga hallå, läser till å från för att se hur du har de å ja måste säga att de låter underbart! Jag blir själv väldigt sugen på att resa och få prata spanska! Hoppas resan blir fortsatt bra, stora kramar från kalla, blåsiga Gbg

Amanda

2011-02-14 @ 21:23:18

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0