Nuclear? No, gràcies


Vad jag gillar med Barca är att staden ständigt bjuder på trevliga överaskningar. Det är en levande stad där det ständigt händer saker. Vilket ibland kan bli lite för mycket och stressande, att det finns så mycket att göra att man inte hinner något och knappt orkar göra något alls.
Men väldigt ofta är det bra, som idag.

När jag gick min vanliga väg till Citadella parken idag för den vanliga springrundan märkte jag att något inte var som vanligt vid parken. Visserligen brukar det vara olika evenemang typ springlopp, cykellopp o.s.v., men nu var hela vägen från triumfbågen ner till parken täckt av marknadsstånd och tält. Framför bågen hängde en stor "Atomkraft? Nej, tack" banderoll (se bild) och nere i parken hade massvis med organisationer kampanjtält.
Kunde ju inte kolla så noga just då efetrsom jag skulle springa, men efter springning, dusch och lunch gick jag tillbaka ner till parken och strosade långsamt och kikade i tälten. Det var allt från haremsbyxor, dreadlocks, väskor av lp skivor och plånböcker av kasettband till hembakt bröd, närodlade ekologiska grönsaker och närproducerad choklad. Bland organisationerna fann man allt från WWF, Greenpeace och djurrättsorganisationer till nudistorganisationer.
Har nog aldrig sett så mycket dreads, haremsbyxor, mönstrade bomullsskjortor och piercings på samma ställe innan. Kändes som en liten festival och fick mig att längta till Peace and Love :)

När jag gått igenom alltihop och samlat på mig ett och annat klistermärke och pin så snörade jag på mig de medhavda skrillorna och tog mig ner till stranden. Åkte längre norrut idag, där jag inte vart innan och hittade en strand som var något lugnare än Barceloneta (mitt i stan). Solade, läste och lyssnade på musik ett par timmar, härligt!

Hemma igen åt jag middag och pratade med Linnea på Skype (när internet kommit igång igen efter ett av sina frekventa avbrott). Nu skall jag nog ta och sova snart eftersom det imorn blir första morgonlektionen! Återkommer med hur det gick.

Buenas noches!

Kramar,
Elise


Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0