Sant Jordi/Dia del llibre

 

Idag var som sagt Sant Jordi och Dia del llibre och jag gav mig ut på stan för att florera bland böcker i de olika bokstånden längs Passeig de Grácia och Placa Catalunya. Det var välfyllt med folk, och då menar jag verkligen välfyllt! Man fick i stort sett köa för att ta sig fram längs Passeig de Grácia.
Men det var väldigt kul och intressant att titta omkring :)

Redan i första gathörnet, korsningen Passeig de Grácia/Consell de cent, hittade jag min första bok; en om kulturen och musiken London på 60-talet (se bild). Nere vid Happy Books på Portal l'Angel tittade jag omkring bland Lonely Planet guiderna och bestämde mig för att köpa en om Milano, på spanska förstås. Kunde inte låta bli att bläddra lite i den om Sverige också, och vad tror ni inte spelas i högtalarna inne i affärerna då om inte It must have been love med Roxette! :P Den fick såklart en plats på veckans lördagslista också.

Nöjd med mina inköp köpte jag en baguette och gick ner till Port Vell där jag satte mig i gräset och läste och solade ett par timmar, härligt!

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0