Miércoles y jueves

Onsdagen trodde jag skulle bli ännu en lugn eftermiddag efter skolan. Men eftersom jag fick ett erbjudande om att följa med till Ikea så nappade jag såklart direkt (trots att jag var där för fyra dagar sedan...nu skall ni inte vara så snabba med att döma :P ). Jag och Emanuel mötte upp Sofie (en svensk tjej som också går på skolan) utanför skolan och tillsammans gick vi mot Ramblan där Sofie skulle köpa en blombukett åt en Kimberly, amerikansk tjej på skolan som fyllde år, för en en annan kille på skolan (haha lagom rörigt det där, men i alla fall...).
Vi korsade sedan genom Barrio Gotic, hem till Sofie och hennes pojkvän Victor (som också går på skolan) i Barceloneta. Jättefin lägenhet hade de! När vi kollat in lägenheten, fått upp Victor ur sängen och pratat en stund begav vi oss mot Placa Catalunya för att möta upp Kimberly och överlämna blommorna, hon blev glad och överraskad :)

Så var det dags för Ikea! Vi tog bussen ut till L'Hospitalet (en väg som jag kan ganska väl nu...) och eftersom vi var extremt hungriga begav vi oss direkt till restaurangen och åt. Eftersom pastan i salladsdisken var slut tog jag pasta med tomatsås och ost, väldigt gott faktiskt :)
Mätta och nöjda gick vi ner till "Botiga sueca" och inhandlade ett och annat, mest med tanke på påskmiddagen vi skall ha idag. Så sill, snaps, kaviar m.m. blev det. Och jag fyllde såklart på mitt godis och kak-förråd :)

Tiden gick plötsligt otroligt snabbt och när vi kom till Placa Catalunya fick vi skynda oss för att hinna till Happy, där vi även skulle se kvällens Copa del Rey-final mellan Barca och Real Madrid. Jag sprang upp, bytte om och gick ner för att möta folket nere vid skolan och gick med bort till Republic House där kvällens Happy höll hus. Där satt jag och pratade med en australiensisk tjej en stund och hennes kompisar från Tyskland och Holland. En stund senare kom Emanuel också och strax innan matchen kom Victor, Sofie hade somnat :P
Vi var några som stannade kvar och såg matchen (Kimberly skulle fira sin födelsedag på en bar i Raval, så många gick vidare dit). Tyvärr blev matchen inte den roligaste vi sett, 0-0 i fulltid och tillslut vann Real med 1-0...
Efter gick vi hem och trött som jag var somnade jag nästan direkt.

Idag, torsdag, har jag vart i skolan och sedan var jag och inhandlade mer ägg för kvällens middag och pratade med Linnea på Skype. Men det bästa hittills var paketet som låg utanför dörren för nån timme sedan:
   
En t-shirt med massa fina Ark-citat/teckningar och internskämt, hela tre Håkan intervjuer och en Jepson intervju, Fruxo-godis och två textilpennor ♥ Tack så himla mycket!
(kan tillägga att det är HELT ok att skicka post, det lyser upp min vardag! :) )

Nu väntar jag på att det skall göras klart var och när middagen skall vara och så skall jag prata en stund med Rick på Skype.

So long!

Kramar,
Elise

Åsikter o tankar
Postat av: Grynet

Om det inte framgick så är pennorna till ifall du träffar Ark så de kan skriva sina autografer på tröjan, eller om du vill tillägga något citat :P

2011-04-22 @ 15:43:47

Din åsikt om inlägget här, tack ♥:

Du heter?:
VIP?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/hemsida:

Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0